STEAM

2021 m. veiklos

Rugsėjo mėnesio STEAM veikla

Rugsėjo mėnesį vaikai daug kalbėjo apie rudens vaisius ir daržoves. Ugdytiniai susipažino su daržovių ir vaisių įvairove, mokėsi pažinti spalvas, skirti sąvokas mažas – didelis, rūšiavo daržoves į augančias virš žemės ir po žeme, sudėliojo jas nuo mažiausios iki didžiausios. Ragaudami išrinko skaniausią, saldžiausią ir rūgščiausią daržovę, skaičiavo, kiek daržovių ir vaisių užaugino rudenėlis. Mažieji smalsuoliai susipažino su rudeninių vaisių / daržovių gausa, jų nauda sveikatai. Apipiešdami rudens gėrybes, stebėjo  jų formą, ieškojo informacijos įvairiuose šaltiniuose. Vaikai, panaudodami medinius krapštukus ir cukinijos kubelius, kūrė įvairius erdvinius statinius.

Spalio  mėnesio STEAM veikla

Spalio mėnesį vaikai susipažino su lauke augančių medžių lapų įvairove, sužinojo, kokios gėrybes užauginamos rudenį. Pasinaudodami gamtos teikiamomis priemonėmis vaikai ne tik mokėsi matematikos, tikslino gamtos pažinimo žinias, bet tuo pačiu lavino smulkiąją motoriką,  kalbą. Mažieji tyrinėjo lapų sandarą, juos lygino pagal dydį, formą, dėliojo geometrines figūras iš kankorėžių, kaštonų, akmenukų, šakelių, rašė skaičius ant smėlio. Savaip dėliojo, kūrė ir augino rudeninius medžius, iš lapų sukūrė rudeninę žmogeliuko šukuoseną. 

Mažieji smalsuoliai iš siūlų pynė voratinklius, kuriuose  apsigyveno vorai. Žaisdami su gamtine medžiaga, vaikai pažino raides, sukūrė savo darželio logotipą.

Iš surinktos įvairios gamtinės medžiagos ir sodo gėrybių, vaikai sudėliojo rudeninį miško grybą, sėkmingai sudalyvaudami respublikinėje darbų ir fotografijų parodoje ,,Daug grybų aš miške radau“. 

Lapkričio mėnesio STEAM veikla

Lapkričio mėnesį vaikai pasinėrė į STEAM pasakų veiklą.

Išklausę ir aptarę pasaką „Trys paršiukai“ vaikai atliko inscenizuotą mankštą. Iš įvairių priemonių statė paršiukams namelius, kurių neįveiktų piktas vilkas. Vaikai tarėsi, derėjosi dėl sumanymų ir veiklos, išsakė savo nuomonę ir svarstymus, kaip statyti, kad statinys būtų tvirtas.

STEAM pasakoje ,,Varna ir sūris“ peržiūrėję video pasaką, vaikai iš LEGO statė kuo aukštesnį medį varnai, kad ji pasijaustų saugi. Ugdytiniai susipažino su skirtingomis medžių rūšimis, praplėtė akiratį, išbandė savo inžinerinius gebėjimus, bendraudami ir bendradarbiaudami sprendė problemas, ieškojo informacijos internete, mokėsi naudotis IT (QR kodais).

Pasakos ,,Gaidys ir spalvos“ eigoje vaikams pateiktas klausimas – ar spalvos reikalingos? Peržiūrėję senosios animacijos filmą ,,Gaidys ir spalvos“ vaikai tyrinėjo gaidžio, vištos, gulbės, balandžio plunksnas: lygino dydžius, diskutavo apie jų spalvas. Dažė vandenį ir stebėjo, ar plukdoma plunksna skęsta, atliko STEAM eksperimentą „Spalvų šėlsmas“. Grupės bibliotekėlėje atrastos iliustracijos apie gaidelį sugulė vaikų spalvinguose piešiniuose. Pirmieji bandymai rašyti paukščio plunksna pavyko.

Naudodami ,,Jaunojo gamtininko tyrinėtojo“ priemones, mažieji smalsuoliai grupėje ir lauke žaidė detektyvus: rytinė saulė, įvairios daiktų faktūros tilpo į skritulio ir ovalo geometrines figūras.  Pateikta oro staigmena – sniegas, įtvirtino ovalo ir skritulio figūros supratimą.

Įgyvendinant savaitės temą ,,Spalvos“, vaikai į kolbeles pylė dažus ir merkė baltos spalvos gėles, kurios ,,gerdamos“ vandenį per kotelį po dviejų dienų pakeitė žiedelio spalvą.

Atlikdami ,,Vaško eksperimentą“ smalsuoliai tyrinėjo žvakes, lašino žvakių vašką į vandenį. Žaidžiant grupelėmis ugdėsi bendravimo įgūdžiai, lavėjo loginio mąstymo gebėjimai, pastabumas.

Įsikūrusioje ,,Raganų laboratorijoje“ vyko įvairiausi  burtai ir eksperimentai, buvo žaidžiami smagūs ir kūrybiški žaidimai.

Gruodžio mėnesio STEAM veikla

Viena iš pagrindinių kalėdinių švenčių dekoracijų – eglutė.

Vaikai apžiūrėjo lopšelio-darželio kieme augančias egles, matavo jų kamienus, išbandė spyglių aštrumą, jų kvapą, konstravo eglutes iš įvairių meninių priemonių. Vaikai išsiaiškino, kokiais žaisliukais buvo puošiamos eglutės seniau ir dabar. Apžiūrinėdami įvairios tekstūros žaisliukus, iš medinių ripkučių ir modelino gamino įvairių formų bei dydžių žaisliukus savo eglutei. Juos skaičiavo, lygino pagal dydį.

Lauke vaikai tyrinėjo eglių šakas. Iš jų sukūrė didelį tradicinį advento vainiką. Grupėje, iš įvairių aplinkos daiktų, gamtinės medžiagos vaikai patys kūrė netradicinius kalėdinius vainikus, išlaikydami apskritimo formą.

Prieššventinį laikotarpį vaikai dar ir kepė kalėdinius imbierinius sausainius: atitirpintą, suruoštą meduolinę tešlą perminkė, iškočiojo, formelių pagalba kūrė įvairių formų sausainius: eglutes, žvaigždes, namelius ir kt. Iškeptus sausainius patys ragavo ir kitus vaišino.

Paspaudus šaltukui mažieji tyrinėtojai stebėjo vandens  kaitą, gamino spalvotus ledinukus, kuriais papuošė lopšelio-darželio kieme esančią eglutę. ,,Žaidimų aikštelėje“ ant didelio lapo dėliojo pasirinktas įvairių dydžių priemones, jas apibrėžė, žaidė, surasdami kiekvienai figūrai atitinkamą vietą.

Belaukiant Kalėdų vaikai nepamiršo ir savo sparnuotų draugų – nusprendė juos pradžiuginti gardžiomis lauktuvėmis. Vaikai išsiaiškino, kuo galima maitinti paukščius ir pagamino skanėstą žiemoti likusiems sparnuočiams.

Įveikti užduotis nebuvo visai paprasta. Veikla skatino ieškoti sprendimų, klausti patarimo, įveikti sunkumus, pasidžiaugti rezultatu ir džiugino gera emocija.

2022 m. veiklos

Sausio mėnesio STEAM veikla

Vaikai atliko įvairius bandymus, tyrinėjimus, eksperimentus su druska, užberdami ant klijų, dekoravo snaigių ornamentus, dažydami įvairiomis spalvomis, jas skaičiavo, lygino pagal dydį. Guašu nudažytu vandeniu mažieji ant sniego kūrė spalvotus snaigių paveikslus.

Gamindami ,,Sniego pūgą“, vaikai naudojo aliejų, baltą guašą ir šnypščiančias vitamino ,,C“ tabletes. Imitavę žaidimu tikrą pūgos šėlsmą, paragavę vitamino C skonį, sumaišę turimus komponentus, vaikai pamatė tikrą baltos pūgos šėlsmą.

Mažieji smalsuoliai atliko bandymą su ,,augančiais“ gyvūnėliais. Buvo spręstas klausimas kur greičiau gyvūnėliai užaugs – lede ar šiltame vandenyje? Vaikai paeksperimentavę padarė išvadą, kad vandenyje, nes sniegas tirpsta lėtai, o tik po to iš jo atsiranda vanduo. Įvardijome skirtumus: tie, kurie ,,augo“ vandenyje, buvo šilti, minkšti ir malonūs apčiuopti, tie, kurie buvo sniege – buvo šalti ir kieti.

Atlikdami bandymą ,,Skęsta – neskęsta“ vaikai stebėjo, kaip vandenyje „plaukioja“ žvakutės ir popierinės gėlės, sužinojo, kad lengvi daiktai neskęsta, o gėlės vandenyje gali išsiskleisti. Lytėdami lygino skirtingos temperatūros vandenį, sniegą, druskos pagalba tirpino sniegą, išsiaiškino, kas nutinka lauke vandeniui, esant minusinei temperatūrai. Užšaldytus ledukus tirpinome sodos ir acto pagalba, taip pat stebėjome, kas vyksta leduką plaunant šiltu vandeniu.

Tyrinėdami gyvūnų pėdutes lauke ir  knygelėse, vaikai jas atkartojo darydami spaudus ant modelino. taip išsiaiškindami, kad jų pėdos yra skirtingo dydžio ir formos. Labai smagi ir žiemiška veikla smulkiajai motorikai lavinti – gyvūnų pėdsakų tyrinėjimas ant dirbtinio sniego.

Lauke vaikai džiaugėsi ir tyrinėjo sušalusį sniegą, darė sniego gniūžtes, jas lygino, dėliojo nuo didžiausios iki mažiausios, kalboje vartojo sąvokas didžiausias, didesnis, mažiausias, mažesnis.

Vasario mėnesio STEAM veikla

STEAM veiklos skirtos Vasario 16 – ąjai.

STEAM veiklų metu įdomiai ir kūrybiškai buvo panaudotos ne tik įprastos dailės priemonės, antrinės žaliavos, bet ir netradicinės medžiagos.

Vaikai lauke šaldė vandenį, jį dažė Lietuvos vėliavos spalvomis, pildami ant kubelių sodą ir actą stebėjo, kaip ,,kalba“ spalvos: susitikusios viena su kita šnypščia, burbuliuoja, pakeičia tikrąją spalvą, ant sniego spalvingai piešė Lietuvos vėliavą, mokėsi raides rašyti ant sniego. Trispalvės spalvomis  užrašė žodį LIETUVA. Vaikai, kurdami atvirukus Lietuvai, šeimai, žaidė trispalvės vilnos spalvomis, taip susipažindami su nauja meninės raiškos priemone – vilna. Grupėje ugdytiniai dažė guašu, stebėjo ledo tirpimo procesą, aiškinosi, kad šiltoje patalpoje ledas virsta vandeniu, eksperimentuodami stebėjo, kaip išpūstas burbulas tuoj kyla į viršų, nes skystas muilas turi įdomią savybę – plėstis į visas puses.

STEAM veiklos suteikė vaikams kūrybos džiaugsmą, skatino fantaziją bei lavino kritinį mąstymą.

Kovo mėnesio STEAM veikla

Kovo mėnesio STEAM veiklose buvo naudojami išmanieji įrenginiai: planšetės, interaktyvios knygos, edukacinės bitutės „Bee-bot“, šviesos stalai, šviesos molbertai. Vaikai mokėsi programavimo, tyrinėjo aplinką, žaidė Memo (atminties) lavinimo, spalvų, dydžių, formų pažinimo žaidimus, kūrė gatves edukacinei bitutei – robotui ,,Beet-bot, mokėsi raidžių, konstravo ir mokėsi nuskaityti QR kodus.

Balandžio mėnesio STEAM veikla

Balandžio mėnesio STEAM veikla ,,Mano Velykinis margutis“.

Vaikai atliko įvairiausius bandymus, eksperimentus,  stebėjimus ,,Plūduriuojantis kiaušinis“, ,,Virtas-žalias“, ,,Skęsta – neskęsta“. Kuriant virtualius Velykinius paveikslėlius panaudojo IKT, atliko inžinerinį STEAM iššūkį – statė Velykų kiškiui namą iš grupėje esančių konstruktorių. Taip pat skaičiavo, konstravo, lauke puošė tuščiavidurius popierinius kiaušinius iš gamtinės medžiagos, piešė, margino Šv. Velykų simbolį – margutį, panaudojant įvairias medžiagas: krepinį popierių, natūralias ir dirbtines plunksnas, foliją, aplinkos daiktus ir kt. Per šias STEAM veiklas vaikai patobulino skaičiavimo, matavimo, aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, kūrybiškumo, problemų sprendimo pasiekimų sritis.

Gegužės mėnesio STEAM veikla

Gegužės mėnesio STEAM veikla ,,Sėju, sodinu, auginu…“.

Vaikai įgijo žinių apie pavasario sėjos darbus, sėjo įvairias daržovių,  gėlių sėklas,  tyrinėjo, mokėsi pažinti augalus. Sodino svogūnus, stebėjo, kaip užauga laiškai, juos ragavo. Lauko lysvėse sodino moliūgo daigus, petražoles, krapus ir kitus sėjinukus. Vaikai veikė grupelėmis, atliko praktines užduotis. mokėsi veikti drauge, bendradarbiauti, ieškoti, tartis. Veiklų metu ugdytiniai įgijo  žinių apie augalus:  jų auginimo sąlygas (žemę, drėgmę, šviesą ir kt.), augalų priežiūrą,  sodinimą, daiginimą. 

STEAM veikla ,,Vasaros džiaugsmai ir atradimai“

Vasarą (birželio ir rugpjūčio mėnesiais) mažieji ,,Spindulėlio“ ugdytiniai leidosi į STEAM veiklas ,,Vasaros džiaugsmai ir atradimai“. Vaikai susipažino su vandens savybėmis, sužinojo iš kur atsiranda vanduo, jo naudą žmogui, gyvūnams, augalams. Savo kūrybinius, meninius gebėjimus mažieji išreiškė piešdami lauke ant molbertų, lipnios plėvelės, ant įvairių akmenukų, medžių, išbandė piešimą su SPF kremu nuo saulės, darė antspaudus su medžių lapais. Smėlio dėžėje kūrė įmantriausias pilis, statinius, o pievoje įrengė „sraigių ganyklą“, globojo, augino, tyrinėjo ir pažino „vabzdžių viešbučio“ gyventojus.

Rudens STEAM veikla

         Ruduo – tai laikas, kada vaikai kartu su suaugusiais turi labai daug galimybių STEAM veiklai. Per praktines veiklas, stebėjimus, konstravimus, bandymus, vaikai susipažino su rudens požymiais, daržo, sodo, miško gėrybėmis, jų spalvomis. Vaikai stebėjo darželio teritorijoje augančius medžius, iš gamtinės medžiagos ,,augino“ klevą, šermukšnį, eglę, padidinamojo stiklo pagalba stebėjo tyrinėjo rudeninę gamtinę medžiagą, kukurūzo burbuolę, saulėgrąžą, o išlukštentas sėklas dėliojo į įvairias formeles, maišė ir pilstė į skirtingų talpų indus, taip pastebėdami talpų skirtumus. Vaikai diskutavo iš kur atsiranda daržovių sėklos, atliko rudeninio derliaus matavimą, gaminosi ,,Daržovių ir vaisių plovimo sistemą“, stebėjo vandenyje, kas skęsta, o kas plaukia ,,konservavo“ rudens gėrybes.

Lapkričio gruodžio STEAM veiklos

        Iš prigimties vaikai yra fantazuotojai ir menininkai, kurie nuolat kuria, tyrinėja, atranda kažką naujo, neįprasto…

        Lapkričio – gruodžio mėnesiais vaikai atliko įvairius bandymus ir tyrinėjimus: eksperimentavo su žvakėmis, liedami jas ant spalvotų popieriaus lapų, taškendami į vandenį, tyrinėjo spalvotą vilną, kurią panaudojo stilizuotai žvakutei gaminti. Panaudodami Jonelly priemones (medines sagas),  rūšiavo jas pagal dydį, spalvą, formą. Įvairių priemonių pagalba statė geometrines figūras, iš gamtinės medžiagos kūrybiškai gamino voratinklius, vėjo gaudykles, įvairiuose paviršiuose ieškojo paliktų gyvūnų pėdsakų.

        Nesulaukę pirmojo sniego, mažieji smalsuoliai išmėgino žiemos pramogas grupėje – stebėjo, kaip greitai prasideda besmegenių tirpimo procesas. Vaikai aptarė sniego savybes, diskutavo apie tikro ir netikro sniego panašumus, iš sniego gamino ledus ir pyragus. Pasitelkę fantaziją ir išmonę kūrė kalėdines eglutes kitaip, jas dekoravo įvairiomis medžiagomis, puošė snaiges.

        Ši eksperimentinė veikla vaikams suteikė daug džiaugsmo, naujų potyrių ir atradimų.

2023 m. veiklos

Sausio mėnesio STEAM veikla

                 Sausio mėnesio veiklose jaunesniųjų grupių vaikai ne tik susipažino su išmaniosiomis bitutėmis, bet ir mokėsi jomis naudotis. ,,Gudručių“ ir ,,Smalsučių“ grupių ugdytiniai nuolat veikia STEM ugdymo iniciatyvose. Vaikai mokėsi orientuotis aplinkoje, pažinti spalvas, tobulino skaičiavimo, mąstymo  įgūdžius, lavino pastabumą, mokėsi spręsti problemas, diskutuoti, sutelkti dėmesį, stiprino bendradarbiavimo įgūdžius, pasitikėjimo savimi jausmą.

Vasario mėnesį STEAM veiklose ugdytiniai  atliko įvairius bandymus, tyrinėjimus ,,STEAM spalvų simfonija“, kurių metu aiškinosi, kokias spalvas galima išgauti maišant raudoną, geltoną ir žalią spalvas tarpusavyje, tyrinėjo, žaidė, eksperimentavo, šaldė spalvotus ledo kubelius, skaičiavo geltonos, žalios ir raudonos spalvos daiktus, juos grupavo, ieškojo spalvų aplinkoje. Lauke ant sniego piešė su spalvotu vandeniu vėliavas, iš gamtinės medžiagos kūrė žiemos paveikslus, tyrinėjo ,,šaltuko galias“.

Kovo mėnesio STEAM veikla

         Kovo mėnesio STEAM tema – inžinerija. Vaikai tapo mažaisiais inžinieriais – konstruktoriais. Vaikus labai domino kūrybinis procesas, kai iš įvairių turimų antrinių daiktų / medžiagų –  kartoninių dėžių, pagaliukų, jogurtų indelių, siūlų ričių, segtukų, šakelių, popieriaus, plastilino,  konstruktorių gimsta įvairūs kūriniai. Vaikai tyrinėjo, kaip susijungia detalės, jas skaičiavo, lygino pagal aukštį, plotį, ilgį, rūšiavo pagal spalvas, aptarė ir fantazavo pristatydami statinius. Konstravimo proceso metu mažieji inžinieriai ugdėsi problemų sprendimo, kūrybiškumo, bendradarbiavimo įgūdžius.

Balandžio – gegužės mėnesio STEAM veikla

         Balandžio – gegužės mėnesio STEAM veikla – daiginu, sodinu, auginu. Vaikai susipažino su  įvairiomis augalų sėklomis, jas sėjo į lovelius, vazonėlius ir nuolat jomis rūpinosi. Mažieji tyrinėtojai išbandė, kokiame dirvožemyje geriausiai sudygs svogūnų sodinukai: smėlyje, juodžemyje ar juodžemyje, sumaišytame su smėliu ir įsitikino, kad geriausiai svogūnėliai išdygo smėlyje, sumaišytame su juodžemiu. Vaikai konstravo ,,šiltnamius“, kuriuose ,,augino“ įvairius augalus. Taip pat tyrinėjo našlaičių žiedelius, kuriomis papuošė lauko aplinką, susodindami gėles į vazonus. Augindami ir dirbdami mes tvirtiname bendradarbiavimo įgūdžius, mąstome, lyginame, skaičiuojame mokomės spręsti problemas ir atrandame labai įdomių žinių.

STEAM vasara Spindulėlyje

Vasarai džiuginant ypač šiltais orais lopšelio-darželio vaikai mėgavosi šiltu oru ir vandeniu. Smėlio dėžėse kasė ,,vandens kanalus“, plukdydami juose savo pasidarytus laivelius, eksperimentavo kas ,,skęsta“, o kas ,,plaukia“, statė įvairius statinius, atliko įvairius eksperimentus. Per patirtį, eksperimentuojant, dalyvaujant procese, atlikdami ir gaudami rezultatus vaikai patyrė daug gražių akimirkų. Vaikai susipažino, tyrinėjo, kūrė, pasakojo, patyrė atradimų ir pažinimo džiaugsmą. STEAM veiklų metu skatinamas vaikų kūrybiškumas, lavėja smulkioji motorika, mokomąsi daryti išvadas.

Rugsėjo – spalio mėnesio STEAM veikla

       „Nuskambėjo sodai obuoliais…“ Ne tik obuoliais dosnus ruduo. Vaikai per įvairias ugdymo veiklas susipažino su sodo ir daržo gėrybėmis. Lankydamiesi pas mokytojų padėjėją sodyboje grožėjosi gėlėmis, apžiūrėjo pomidorus, paprikas, uostė vaistažoles, lietė morkas, cukinijas, moliūgus, obuolius, kriaušes, skanavo vaistažolių arbatą. Daug džiaugsmo ir emocijų patyrė raudami burokėlius. Juos tarpusavy palygino: kuris didesnis-mažesnis, kuris storesnis-plonesnis, kuris ilgesnis-trumpesnis.

        Vaikai reiškė mintis, kuo naudingi vaisiai ir ką galima iš jų pagaminti. Mažieji ugdytiniai nagrinėjo obuoliuką: ragavo, stebėjo jo spalvą, formą, rinko sėklytes, bandė skaičiuoti, atliko meninius darbelius. Didesnieji gamino vaisių salotas. Pjaustydami pastebėjo, kad gabaliukai panašūs į tam tikras geometrines figūras.

         Susipažinę su matavimo ir svėrimo prietaisais, svėrė, matavo moliūgus, cukinijas. Bandė spėti, kieno daržovė bus sunkesnė, storesnė ar ilgesnė. Vaikai sugalvojo pastatyti statinius, kurių stiprumą bandė ant jų uždėdami įvairias daržoves. Taip išsiaiškino, kokie statiniai yra tvirtesni. Mažieji tyrinėtojai iš daržovių ir vaisių sukūrė ūgio matuoklę, dėliojo ir stebėjo, ko daugiau reikės – moliūgų ar obuolių? Apipiešdami moliūgo formą, ieškojo nuo mažiausio iki didžiausio moliūgo. Gamindami „Sveikos mitybos piramidę“ ugdytiniai išsiaiškino ir suprato, kiek  reikia valgyti vaisių ir daržovių ir kokia didelė jų nauda žmogaus organizmui.

Lapkričio mėnesio STEAM veikla „Medžių karalystė“

             Rudenėjančiomis spalvomis nusidažę medžiai pakvietė vaikus į pažintinę – tiriamąją veiklą. Lauko erdvėse ir grupėse ugdytiniai plėtojo aplinkos pažinimo, matematinius, tyrinėjimo, kūrybiškumo gebėjimus, lavėjo smulkioji motorika, stiprėjo bendravimo įgūdžiai. Vartydami knygeles apie gamtą, susipažino su įvairiais medžiais, aptarė lapų spalvas, jų formas ir dydžius. Vaikai per padidinamąjį stiklą tyrinėjo medžių ir krūmų lapus, šakeles, samanas, ieškojo skirtumų ir reiškė mintis apie skirtingų struktūrų lapus, domėjosi, kokius vaisius užaugina kaštonas, juos dėliojo į skirtingų dydžių ir formų indus, pastebėjo kaštonų sekos ir kiekių skirtumus, skaičiavo ir grupavo pagal nurodytą skaičių. Vyresnieji vaikai skaičiavo medžių sėklas ir žymėjo diagramoje. Ugdytiniai aktyviai įsitraukė į projekto ,,Auginu uogytes“ veiklas, domėjosi vaiskrūmių įvairove. Iš įvairios gamtinės medžiagos kurdami medžius, mišką vaikai tarėsi, diskutavo, kur ir kaip panaudoti šakeles, lapus, samanas, uogas, atkreipė dėmesį į medžių dydžių skirtumus, sugalvojo kitokių veikimo būdų, panaudojant medžio šakeles ir smėlyje ,,rašė“ savo vardo raides. Eksperimentavo ir įvairiausiomis spalvomis išmargino popierinius lapus, ant mažų šakelių mažieji lipino plastilino gabalėlius, kurie vaizdavo paskutinius rudens lapelius, iš gamtinės medžiagos gamino Tolerancijos žibintus. Per įvairias veiklas ugdytiniai įtvirtino žinias apie medžius, patyrė kūrybinės laisvės.

Gruodžio mėnesio STEAM kūrybinės dirbtuvės „Žaisliukas Kalėdų eglutei“

                   Šv. Kalėdos – tai paslapties, grožio, džiaugsmo, dovanų, dėmesio vienas kitam metas. Kad šių švenčių laukimas būtų šviesus ir prasmingas, Kairių lopšelio-darželio bendruomenė susibūrė į STEAM kūrybines dirbtuves „Žaisliukas Kalėdų eglutei“. Visa įstaigos bendruomenė išradingai rinkosi įvairias priemones ir medžiagas, iš kurių buvo pagaminti nuostabūs ir išskirtiniai žaisliukai. Kiemo eglutė pasipuošė nertais, siūtais, molio, tvariais, iš natūralių medžiagų, dėžučių, stiklainiukų, antrinių žaliavų pagamintais kalėdiniais žaisliukais. Tai buvo puikus laikas praleistas drauge ir supratimas, kad nebereikalingi, nenaudojami daiktai, įvairios smulkmenos gali virsti nuostabiais kūriniais. Visus džiugino savo rankomis pagamintų žaisliukų gausa, tėvelių ir vaikų kūrybiškumas.

Sausio – vasario mėnesių STEAM veikla „Besmegenių paradas“

       Nors žiemužė tikro sniego truputį pagailėjo, tačiau vaikai spėjo juo pasidžiaugti. Lipdydami besmegenius rideno mažus ir didelius sniego rutulius, matavo jų aukštį ir storį, lygino vieną su kitu,  papuošimams naudojo darželio gamtinę medžiagą. Stebėdami parsineštus į grupę mažyčius sniego senius vaikai suprato, kad šilumoje sniegas tirpsta, todėl iš besmegenių lieka tik balutė. Aiškindamiesi su kokiu sniegu būtų galima žaisti patalpoje, vaikai bandė pasigaminti dirbtinį sniegą. Jam pagaminti buvo naudojami miltai ir aliejus. Vaikai patys matavo ingredientų kiekį, maišė ir tikrino, kad mišinys būtų tinkamas lipdymui. Kitiems besmegeniams pagaminti buvo naudojama maistinė soda. Kiek vaikams buvo nuostabos ir džiaugsmo, kai ant besmegenių užpylė acto – besmegeniai putojo ir virto skysta mase. Išradingumui ribų nėra! Besmegeniai buvo gaminami, dėliojami, konstruojami panaudojant gamtinę medžiagą, plastikinius lankus, konstruktorius, antrines žaliavas, net drabužius. Patys mažiausieji darželio ugdytiniai gamino besmegenius kitaip – prikimšo maišus balto popieriaus, uždėjo kepures, užrišo šalikus, pritvirtino akis, nosis ir gavosi besmegeniai „fainuoliai“, kurie ilgai džiugino visą lopšelio-darželio bendruomenę.