STEAM

Rugsėjo mėnesio STEAM veikla

Rugsėjo mėnesį vaikai daug kalbėjo apie rudens vaisius ir daržoves. Ugdytiniai susipažino su daržovių ir vaisių įvairove, mokėsi pažinti spalvas, skirti sąvokas mažas – didelis, rūšiavo daržoves į augančias virš žemės ir po žeme, sudėliojo jas nuo mažiausios iki didžiausios. Ragaudami išrinko skaniausią, saldžiausią ir rūgščiausią daržovę, skaičiavo, kiek daržovių ir vaisių užaugino rudenėlis. Mažieji smalsuoliai susipažino su rudeninių vaisių / daržovių gausa, jų nauda sveikatai. Apipiešdami rudens gėrybes, stebėjo  jų formą, ieškojo informacijos įvairiuose šaltiniuose. Vaikai, panaudodami medinius krapštukus ir cukinijos kubelius, kūrė įvairius erdvinius statinius.

Spalio  mėnesio STEAM veikla

Spalio mėnesį vaikai susipažino su lauke augančių medžių lapų įvairove, sužinojo, kokios gėrybes užauginamos rudenį. Pasinaudodami gamtos teikiamomis priemonėmis vaikai ne tik mokėsi matematikos, tikslino gamtos pažinimo žinias, bet tuo pačiu lavino smulkiąją motoriką,  kalbą. Mažieji tyrinėjo lapų sandarą, juos lygino pagal dydį, formą, dėliojo geometrines figūras iš kankorėžių, kaštonų, akmenukų, šakelių, rašė skaičius ant smėlio. Savaip dėliojo, kūrė ir augino rudeninius medžius, iš lapų sukūrė rudeninę žmogeliuko šukuoseną. 

Mažieji smalsuoliai iš siūlų pynė voratinklius, kuriuose  apsigyveno vorai. Žaisdami su gamtine medžiaga, vaikai pažino raides, sukūrė savo darželio logotipą.

Iš surinktos įvairios gamtinės medžiagos ir sodo gėrybių, vaikai sudėliojo rudeninį miško grybą, sėkmingai sudalyvaudami respublikinėje darbų ir fotografijų parodoje ,,Daug grybų aš miške radau“. 

Lapkričio mėnesio STEAM veikla

Lapkričio mėnesį vaikai pasinėrė į STEAM pasakų veiklą.

Išklausę ir aptarę pasaką „Trys paršiukai“ vaikai atliko inscenizuotą mankštą. Iš įvairių priemonių statė paršiukams namelius, kurių neįveiktų piktas vilkas. Vaikai tarėsi, derėjosi dėl sumanymų ir veiklos, išsakė savo nuomonę ir svarstymus, kaip statyti, kad statinys būtų tvirtas.

STEAM pasakoje ,,Varna ir sūris“ peržiūrėję video pasaką, vaikai iš LEGO statė kuo aukštesnį medį varnai, kad ji pasijaustų saugi. Ugdytiniai susipažino su skirtingomis medžių rūšimis, praplėtė akiratį, išbandė savo inžinerinius gebėjimus, bendraudami ir bendradarbiaudami sprendė problemas, ieškojo informacijos internete, mokėsi naudotis IT (QR kodais).

Pasakos ,,Gaidys ir spalvos“ eigoje vaikams pateiktas klausimas – ar spalvos reikalingos? Peržiūrėję senosios animacijos filmą ,,Gaidys ir spalvos“ vaikai tyrinėjo gaidžio, vištos, gulbės, balandžio plunksnas: lygino dydžius, diskutavo apie jų spalvas. Dažė vandenį ir stebėjo, ar plukdoma plunksna skęsta, atliko STEAM eksperimentą „Spalvų šėlsmas“. Grupės bibliotekėlėje atrastos iliustracijos apie gaidelį sugulė vaikų spalvinguose piešiniuose. Pirmieji bandymai rašyti paukščio plunksna pavyko.

Naudodami ,,Jaunojo gamtininko tyrinėtojo“ priemones, mažieji smalsuoliai grupėje ir lauke žaidė detektyvus: rytinė saulė, įvairios daiktų faktūros tilpo į skritulio ir ovalo geometrines figūras.  Pateikta oro staigmena – sniegas, įtvirtino ovalo ir skritulio figūros supratimą.

Įgyvendinant savaitės temą ,,Spalvos“, vaikai į kolbeles pylė dažus ir merkė baltos spalvos gėles, kurios ,,gerdamos“ vandenį per kotelį po dviejų dienų pakeitė žiedelio spalvą.

Atlikdami ,,Vaško eksperimentą“ smalsuoliai tyrinėjo žvakes, lašino žvakių vašką į vandenį. Žaidžiant grupelėmis ugdėsi bendravimo įgūdžiai, lavėjo loginio mąstymo gebėjimai, pastabumas.

Įsikūrusioje ,,Raganų laboratorijoje“ vyko įvairiausi  burtai ir eksperimentai, buvo žaidžiami smagūs ir kūrybiški žaidimai.

Gruodžio mėnesio STEAM veikla

Viena iš pagrindinių kalėdinių švenčių dekoracijų – eglutė.

Vaikai apžiūrėjo lopšelio-darželio kieme augančias egles, matavo jų kamienus, išbandė spyglių aštrumą, jų kvapą, konstravo eglutes iš įvairių meninių priemonių. Vaikai išsiaiškino, kokiais žaisliukais buvo puošiamos eglutės seniau ir dabar. Apžiūrinėdami įvairios tekstūros žaisliukus, iš medinių ripkučių ir modelino gamino įvairių formų bei dydžių žaisliukus savo eglutei. Juos skaičiavo, lygino pagal dydį.

Lauke vaikai tyrinėjo eglių šakas. Iš jų sukūrė didelį tradicinį advento vainiką. Grupėje, iš įvairių aplinkos daiktų, gamtinės medžiagos vaikai patys kūrė netradicinius kalėdinius vainikus, išlaikydami apskritimo formą.

Prieššventinį laikotarpį vaikai dar ir kepė kalėdinius imbierinius sausainius: atitirpintą, suruoštą meduolinę tešlą perminkė, iškočiojo, formelių pagalba kūrė įvairių formų sausainius: eglutes, žvaigždes, namelius ir kt. Iškeptus sausainius patys ragavo ir kitus vaišino.

Paspaudus šaltukui mažieji tyrinėtojai stebėjo vandens  kaitą, gamino spalvotus ledinukus, kuriais papuošė lopšelio-darželio kieme esančią eglutę. ,,Žaidimų aikštelėje“ ant didelio lapo dėliojo pasirinktas įvairių dydžių priemones, jas apibrėžė, žaidė, surasdami kiekvienai figūrai atitinkamą vietą.

Belaukiant Kalėdų vaikai nepamiršo ir savo sparnuotų draugų – nusprendė juos pradžiuginti gardžiomis lauktuvėmis. Vaikai išsiaiškino, kuo galima maitinti paukščius ir pagamino skanėstą žiemoti likusiems sparnuočiams.

Įveikti užduotis nebuvo visai paprasta. Veikla skatino ieškoti sprendimų, klausti patarimo, įveikti sunkumus, pasidžiaugti rezultatu ir džiugino gera emocija.

Sausio mėnesio STEAM veikla

Vaikai atliko įvairius bandymus, tyrinėjimus, eksperimentus su druska, užberdami ant klijų, dekoravo snaigių ornamentus, dažydami įvairiomis spalvomis, jas skaičiavo, lygino pagal dydį. Guašu nudažytu vandeniu mažieji ant sniego kūrė spalvotus snaigių paveikslus.

Gamindami ,,Sniego pūgą“, vaikai naudojo aliejų, baltą guašą ir šnypščiančias vitamino ,,C“ tabletes. Imitavę žaidimu tikrą pūgos šėlsmą, paragavę vitamino C skonį, sumaišę turimus komponentus, vaikai pamatė tikrą baltos pūgos šėlsmą.

Mažieji smalsuoliai atliko bandymą su ,,augančiais“ gyvūnėliais. Buvo spręstas klausimas kur greičiau gyvūnėliai užaugs – lede ar šiltame vandenyje? Vaikai paeksperimentavę padarė išvadą, kad vandenyje, nes sniegas tirpsta lėtai, o tik po to iš jo atsiranda vanduo. Įvardijome skirtumus: tie, kurie ,,augo“ vandenyje, buvo šilti, minkšti ir malonūs apčiuopti, tie, kurie buvo sniege – buvo šalti ir kieti.

Atlikdami bandymą ,,Skęsta – neskęsta“ vaikai stebėjo, kaip vandenyje „plaukioja“ žvakutės ir popierinės gėlės, sužinojo, kad lengvi daiktai neskęsta, o gėlės vandenyje gali išsiskleisti. Lytėdami lygino skirtingos temperatūros vandenį, sniegą, druskos pagalba tirpino sniegą, išsiaiškino, kas nutinka lauke vandeniui, esant minusinei temperatūrai. Užšaldytus ledukus tirpinome sodos ir acto pagalba, taip pat stebėjome, kas vyksta leduką plaunant šiltu vandeniu.

Tyrinėdami gyvūnų pėdutes lauke ir  knygelėse, vaikai jas atkartojo darydami spaudus ant modelino. taip išsiaiškindami, kad jų pėdos yra skirtingo dydžio ir formos. Labai smagi ir žiemiška veikla smulkiajai motorikai lavinti – gyvūnų pėdsakų tyrinėjimas ant dirbtinio sniego.

Lauke vaikai džiaugėsi ir tyrinėjo sušalusį sniegą, darė sniego gniūžtes, jas lygino, dėliojo nuo didžiausios iki mažiausios, kalboje vartojo sąvokas didžiausias, didesnis, mažiausias, mažesnis.

Vasario mėnesio STEAM veikla

STEAM veiklos skirtos Vasario 16 – ąjai.

STEAM veiklų metu įdomiai ir kūrybiškai buvo panaudotos ne tik įprastos dailės priemonės, antrinės žaliavos, bet ir netradicinės medžiagos.

Vaikai lauke šaldė vandenį, jį dažė Lietuvos vėliavos spalvomis, pildami ant kubelių sodą ir actą stebėjo, kaip ,,kalba“ spalvos: susitikusios viena su kita šnypščia, burbuliuoja, pakeičia tikrąją spalvą, ant sniego spalvingai piešė Lietuvos vėliavą, mokėsi raides rašyti ant sniego. Trispalvės spalvomis  užrašė žodį LIETUVA. Vaikai, kurdami atvirukus Lietuvai, šeimai, žaidė trispalvės vilnos spalvomis, taip susipažindami su nauja meninės raiškos priemone – vilna. Grupėje ugdytiniai dažė guašu, stebėjo ledo tirpimo procesą, aiškinosi, kad šiltoje patalpoje ledas virsta vandeniu, eksperimentuodami stebėjo, kaip išpūstas burbulas tuoj kyla į viršų, nes skystas muilas turi įdomią savybę – plėstis į visas puses.

STEAM veiklos suteikė vaikams kūrybos džiaugsmą, skatino fantaziją bei lavino kritinį mąstymą.

Kovo mėnesio STEAM veikla

Kovo mėnesio STEAM veiklose buvo naudojami išmanieji įrenginiai: planšetės, interaktyvios knygos, edukacinės bitutės „Bee-bot“, šviesos stalai, šviesos molbertai. Vaikai mokėsi programavimo, tyrinėjo aplinką, žaidė Memo (atminties) lavinimo, spalvų, dydžių, formų pažinimo žaidimus, kūrė gatves edukacinei bitutei – robotui ,,Beet-bot, mokėsi raidžių, konstravo ir mokėsi nuskaityti QR kodus.

Balandžio mėnesio STEAM veikla

Balandžio mėnesio STEAM veikla ,,Mano Velykinis margutis“.

Vaikai atliko įvairiausius bandymus, eksperimentus,  stebėjimus ,,Plūduriuojantis kiaušinis“, ,,Virtas-žalias“, ,,Skęsta – neskęsta“. Kuriant virtualius Velykinius paveikslėlius panaudojo IKT, atliko inžinerinį STEAM iššūkį – statė Velykų kiškiui namą iš grupėje esančių konstruktorių. Taip pat skaičiavo, konstravo, lauke puošė tuščiavidurius popierinius kiaušinius iš gamtinės medžiagos, piešė, margino Šv. Velykų simbolį – margutį, panaudojant įvairias medžiagas: krepinį popierių, natūralias ir dirbtines plunksnas, foliją, aplinkos daiktus ir kt. Per šias STEAM veiklas vaikai patobulino skaičiavimo, matavimo, aplinkos pažinimo, tyrinėjimo, kūrybiškumo, problemų sprendimo pasiekimų sritis.